Turbodmychadla fungují podobně jako kompresor – stlačují vzduch v průběhu sání. Po otevření sacího ventilu ve válci dojde ke vtažení většího množství vzduchu, který má být spálený s palivem. Při dané rychlosti motoru se tak vyvíjí větší výkon.
Na rozdíl od kompresoru turbodmychadla nesnižují výkon motoru. Turbodmychadlo využívá odpadní energie výfukového plynu a s její pomocí pohání kolo turbíny, které je spojené s kompresorem hřídelí. Ve větší nadmořské výšce se na spálení paliva nedostává potřebného množství kyslíku, což má za následek nízký výkon a černý kouř.
V takto vysokých polohách se turbodmychadla otáčejí rychleji, aby tuto situaci kompenzovaly rychlejším přísunem vzduchu do motoru. Turbodmychadlo tak výkon motoru udrží a zajistí výfukové plyny bez emisí.
Zapojením turbodmychadla a chlazení můžete výkon motoru zvýšit ještě více. Mezistupňový chladič odčerpává teplo z komprese mezi jednotlivými fázemi kompresoru a sekundární chladič snižuje teplotu vzduchu, který z kompresoru vystupuje. Přívod studeného vzduchu znamená více kyslíku ve válcích (studený vzduch má vyšší hustotu než vzduch teplý), a tím pádem i vyšší výkon motoru.
Turbodmychadly se zabývají stránky pražské firmy Vladislava Zahrádky, což jsou odborníci na tyto přístroje. Kontaktujte nás pro další informace.