V současné době, kdy stále více stoupá počet internetových obchodů na internetu, musí obchodníci čím dál více přemýšlet nad internetovým marketingem. Dnes čím dál více využívají možnosti ppc reklamy. A co je vlastně ta ppc reklama? Tento pojem označuje internetovou reklamu placenou za proklik. Jde o efektivní způsob zvyšování návštěvnosti webu, který výborně doplňuje klasickou optimalizaci pro vyhledávače. Pro inzerenta je PPC reklama výhodná, neboť neplatí za umístění reklamy ale za reálně přivedené návštěvníky. PPC reklamou lze dnes zasáhnout většinu uživatelů internetu. Nejčastěji jde o krátké textové inzeráty orientované na výkon, které se zobrazují ve vyhledávačích. PPC kampaň je charakteristická tím, že inzerent za reklamu platí až ve chvíli, kdy zaúčinkovala, tzn. přivedla návštěvníka na web. V tom se tedy zasadně odlišují od klasické inzerce na internetu, kde platíte již za její zobrazení. Máte přesnou kontrolu nad svými výdaji, zaplatíte jen tolik prokliků, potažmo návštěvníků, kolik potřebujete. PPC kampaně jsou velmi dobře měřitelné a plánovatelné. V rámci českého internetu existují dva dominantní poskytovatelé PPC reklamy. A to Sklik a Google AdWords.