Affiliate program je forma online reklamy, u níž obchodníci nabízejí provozovatelům webů nebo-li affiliate partnerům finanční odměnu za přivedení návštěvníka, který na webu prodejce provede předem určenou činnost. V češtině se pro affiliate marketing často používá označení provizní prodej, které ovšem není zcela přesné, protože odměna nemusí být vždy vyplácena jen za zprostředkování prodeje. Mezi největší výhody affiliate programu patří skutečnost, že náklady na reklamu nejsou fixní, jak bývá běžné u offline reklamy, ale stávají se variabilními. To znamená, že náklady vzrůstají jen tehdy, pokud zároveň stoupá i počet prodejů či registrovaných uživatelů. Prostředky na reklamu jsou díky tomu vynaloženy efektivně a snižuje se riziko neúspěchu kampaně. Díky tomu, že většina affiliate programů je plně automatizovaná, redukují se i náklady spojené s administrací reklamní kampaně a nákupem reklamy. Prostřednictvím affiliate programu proto může společnost inzerovat na takovém množství webů, které by jiným způsobem nebyla schopná oslovit, řídit a kontrolovat. K čemu je dobré, aby na weby odkazovaly druhé weby? Jednodušše řečeno, aby byly weby na internetu viditelné. A každé webové stránky jsou vytvářeny především proto, aby něco prezentovaly, tedy aby byly přístupné, viditelné a naleznutelné z co nejvíce zdrojů. Pokud se potřebujete umístit na předních místech, je dobré si sehnat co nejvíc kvalitních zpětných odkazů. Způsobů jak je získat je hodně – můžete svůj web zaregistrovat v katalozích tzv. linkbuilding nebo si nechat napsat pr články, které se umístí na konkrétní oborové weby. Skvělými nástrojem k propagaci Vašich www stránek je PPC marketing. Výhodou ppc reklam je zejména absolutně přesné cílení na konkrétní zákazníky, kteří hledají ve vyhledávačích a na serverech to, co právě vy nabízíte. Nazývá se to kontextová reklama – reklama, která se zobrazuje v kontextu s obsahem stránek. Systémy PPC fungují tak, že se reklamy zobrazují na základě pečlivě sestaveného seznamu klíčových slov.